Account

Je bent momenteel nog niet ingelogd.

Inloggen
Winkelwagen
0 Product(en) € 0,00
  • 0 Product((en) € 0,00

Ecumaster EMU BLACK ECU

Artikelnummer: PMEMEC007

1.049,00
Prijs per stuk
  • Gigantisch assortiment, meer dan 12345 producten
  • Bocht afsnijdende prijzen, dagelijks flinke acties
  • Internationaal gevestigd, zowel in Nederland als in Duitsland
  • Uitstekende klantenservice
Ecumaster EMU BLACK ECU Ecumaster EMU BLACK ECU Ecumaster EMU BLACK ECU Ecumaster EMU BLACK ECU Ecumaster EMU BLACK ECU Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU
Ecumaster EMU BLACK ECU

Productomschrijving

De EMU Black is een toonaangevend, zelfstandig motormanagementsysteem, ontworpen om de meest geavanceerde en complexe motoren te bedienen die er zijn. Het is een opvolger van ons beproefde systeem, EMU. Gedurende de hele levensduur van EMU hebben we veel gegevens verzameld waarmee we de hardware en software van apparaten aanzienlijk kunnen verbeteren.

EMU Black richt zich op raceauto's, straatauto's, motorfietsen, boten en stationaire motortoepassingen.

De EMU Black regelt de brandstof-, ontstekings- en hulpsystemen op 1-12 cilindermotoren, inclusief motoren met drive-by-wire-gaskleppen en VVT.

Hij kan maximaal 6 passieve of 12 slimme spoelen rechtstreeks aansturen en heeft hiervoor geen externe versterker/vermogensmodules nodig. Geavanceerde drive-by-wire-strategieën bieden een breed scala aan gasbediening, samen met geavanceerde plausibiliteitscontrole (fout/fout) voor de veiligheid.

Gratis, eenvoudig te installeren firmware-upgrades verbeteren de systeemmogelijkheden verder (bijv. nieuwe strategieën, triggerpatronen, CAN-datastromen).

De EMU Black heeft meer ingebouwde waarde dan welke andere aftermarket-ECU dan ook. Het past gemakkelijk bij de functionaliteit van andere stand-alone beheersystemen met meerdere in- en uitgangen. In tegenstelling tot veel andere ECU-systemen heeft de EMU Black een ingebouwde breedband-lambda-ingang (Bosch LSU 4.2- en LSU 4.9-sensoren rechtstreeks aangesloten), MAP-besturingsconnector (4 bar MAP-sensor aan boord), 2 EGT-sonde-ingangen en een ingang voor sluit rechtstreeks een Flex Fuel ethanolgehaltesensor aan. Dit alles zorgt voor meer flexibiliteit, verlaagt de kosten en maakt de noodzaak voor externe of aanvullende signaalconditioneringscontrolesystemen en de bijbehorende bedrading die andere managementsystemen vereisen, overbodig. 



SPECIFICATIE 

Temperatuurbereik AECQ100 GRADE2 (-40 tot +105˚C)
Bescherming tegen omgekeerde batterij     Ja, intern
Werkspanning 6-22V, immuniteit tegen transiënten volgens ISO 7637
Behuizing     IP 60, op maat CNC-gefreesd aluminium
Grootte (mm) en gewicht (g)     150x72x31, 390
Connectoren     1 x 24, 1 x 39 FCI Automotive-connector
PC-communicatie     USB (met pc-clientsoftware), serieel, CAN

 UITGANGEN
Uitgangen van injectoren 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde
Ontstekingsuitgangen     6 uitgangen 7A (15A piek) (passieve en actieve spoelen ondersteund)
Aux-uitgangen     6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde
Andere uitgangen     Volledige brug tot 7A, te gebruiken als aparte uitgangen of 2 H-bruggen
WBO-verwarmer     Beschermde lage zijde tot 5A
Communicatie     Serieel, CAN-BUS 2.0B


INGANGEN
Analoge ingangen 9 ingangen, resolutie 10Bits, 0-5V (beveiligd)
EGT-ingangen     2 voor K-type thermokoppel
Klopsensor     2 ingangen
Zuurstof sensor     LSU 4.2, LSU 4.9 of smalband
Trigger-ingangen 3 (primair, 2 cams) Hall/VR-software selecteerbaar
VSS     1 (Zaal / VR)
Flexibele brandstofsensor     Ja
Schakel ingangen     3 ingangen, geschakeld naar aarde


SENSOREN
Temperatuur sensoren     IAT, CLT, olietemperatuur, AC-verdampingstemperatuur
Druksensor     MAP, oliedruk, brandstofdruk (door gebruiker gedefinieerd kenmerk), AC-druksensor, tegendruk
Zuurstof sensor LSU 4.2 of 4.9 (ingebouwde controller), smalband, externe WBO-controllers
Snelheid     Voertuigsnelheidssensor (VR/HALL), versnellingssensor (sensor, berekend)


BANKEN
Injectoren     Maximaal 8 HiZ-injectoren (sequentieel)
Injectiehoekregeling     0-720 graden, begin of einde van de injecties
Batterijcompensatie     Door de gebruiker gedefinieerde wizard voor populaire injectoren
Strategieën voeden Op VE gebaseerde snelheidsdichtheid, Alpha N
Luchtvultemp.     Gebaseerd op IAT en CLT
VE tafel 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,1%
Individuele cilinderbekleding Ja
Gefaseerde injectie     Ja
Aanvullende correctie Zuurstofsensorcorrecties, EGT-correctie (per cilinder), BARO, TPS versus MAP, TPS versus RPM, Opwarming, Nitrous, LC, ALS, ASE, Brandstofdruk, Klopsensor
Op lambda gebaseerde real-time correctie Lambda-doeltabel gebruiken
acc. / Vertragingsverrijking Ja


ONTSTEKING
Ontstekingsuitgangen     6 voor passieve en actieve spoelen (software selecteerbaar)
Ondersteunde triggers     N-1, N-2, N-3, N+1, Multitooth, Subaru-triggers, Nissan-trigger, Lotus Elise, Audi-trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler
Ontstekingshoek tafel 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,5 graden
Per cilindertrim Ja
Verblijftijd batterijcompensatie Gebruikt gedefinieerde, wizard voor populaire spoelen
Vreemde brandcompatibiliteit Toepassing afhankelijk
Aanvullende correctie     CLT, IAT, TPS versus MAP, Nitrous, Stationair, Klopsensor, LC, Pitlimiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. verrijking


KLOPREGELING
Kanalen 2
Resonant frequentiebereik 1-20 kHz, 3e orde AAF
Sampling Ontstekingsgebeurtenis veroorzaakt, klop raam
Acties     Ontstekingsvertraging, brandstofverrijking, dashboardindicatie
 


STATIONAIR CONTROLE
Controlerende type PWM-solenoïden (2,3 draden), drive by wire, stappenmotoren (bi en unipolair), ontstekingsonderbreking, brandstofonderbreking
Controlestrategie Open/dichte lus, ontstekingshoekregeling
VE-correctie     Ja, voor Alpha-N
Correcties AC-koppeling, koelventilator, analoge ingang


BOOST-CONTROLE
Verbeter referentie- en doeltabellen 2 sets 10×10 (TPS versus RPM)
Controlestrategieën Open / gesloten lus (gebaseerd op PID)
Correcties     Uitrusting, VSS, IAT, EGT


DRIVE BY WIRE
Controlestrategie     Geavanceerde 3D PID + statische wrijvingscompensatie
Ondersteunde gaskleppen      Allemaal met DC-motor en stroomvereiste lager dan 6,5A
Wizard voor 28 populaire elektronische gashendels
PPS naar gasklepstandkarakteristiek 3D tafel
BLIP-ondersteuning     Ja
ALS-ondersteuning     Ja


TRACTIECONTROLE
TC-strategie     Delta RPM, versnellingscompensatie
Koppelreductie     Sparkcut met behulp van 3D-tafel (16×20)
Gevoeligheidscontrole     Draaischakelaar met 10 standen


VARIABELE KLEPTIMING
Ondersteunde systemen VVTi, MiVec, VANOS, Dubbele Vanos
Aantal nokkenassen 2
Controlestrategie     Op PID gebaseerde gesloten lus, CAM-hoekdoeltabellen 12×12


FLEX BRANDSTOF
Meting van het ethanolgehalte     Ja
Meting van de brandstoftemperatuur Ja
Tabellen mengen     VE, IGN, Lambda/AFR, Boost, Startbrandstof, ASE, Opwarming
Brandstoftemperatuur PW-correctie     Ja


SPORT
ALS 2 onafhankelijke ALS-instellingen, DBW-ondersteuning
Schakel licht    Per schakellampje
Launch controle Ja
Gear cut Ja (open lus), DBW-blip ondersteund
Bron: Schakelaar, loadcel, CAN
Pitbegrenzer Ja
Rollend anti-lag Ja


MOTORBESCHERMING
Faalveilige waarden voor kritische sensoren Ja
Dashboardindicatie van storingen Ja, door gebruiker gedefinieerd
Motorbescherming tegen te hoge temperaturen     Ja (olie en koelvloeistof), door gebruiker gedefinieerd, toerentallimiet
Bescherming tegen lage oliedruk     Ja, door gebruiker gedefinieerd, uitgeschakeld
Bescherming brandstofdruk Ja, brandstofdosiscompensatie, toerentallimiet, motor uitgeschakeld
Hoge uitlaattemperatuur     Alarm, brandstofafstelling per cilinder, boostlimiet


CAN BUS
CAN-standaard     2.0B 125, 250, 500, 1000 kbps
Ondersteunde CAN-streepjes     ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM
Ondersteunde OEM CAN-streams BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC-ondersteuning)
 


ANDER
Ongebruikte injectie-uitgangen kunnen als AUX-uitgang worden gebruikt     Ja
Uitgangsfuncties Brandstofpomp, koelvloeistofventilator, parametrische uitgangen, nitreuze regeling, PWM 3D-tabeluitgang, AC-koppeling, hoofdrelais, snelheidsmeter, toerenteller
 
Wachtwoord beveiliging     Ja, 2 niveaus
Timers     Brandstof, ontsteking, boost, timers bestuurd door virtuele uitgangen
Ondersteuning voor seriële dashboards     AIM, RaceTechnologie
Automatisch afstemmen Ja
Ingebouwde triggerscope     Ja
Loggen     Realtime loggen op pc-computer, loggen op externe loggers (serieel / CAN)




 

Productomschrijving

De EMU Black is een toonaangevend, zelfstandig motormanagementsysteem, ontworpen om de meest geavanceerde en complexe motoren te bedienen die er zijn. Het is een opvolger van ons beproefde systeem, EMU. Gedurende de hele levensduur van EMU hebben we veel gegevens verzameld waarmee we de hardware en software van apparaten aanzienlijk kunnen verbeteren.

EMU Black richt zich op raceauto's, straatauto's, motorfietsen, boten en stationaire motortoepassingen.

De EMU Black regelt de brandstof-, ontstekings- en hulpsystemen op 1-12 cilindermotoren, inclusief motoren met drive-by-wire-gaskleppen en VVT.

Hij kan maximaal 6 passieve of 12 slimme spoelen rechtstreeks aansturen en heeft hiervoor geen externe versterker/vermogensmodules nodig. Geavanceerde drive-by-wire-strategieën bieden een breed scala aan gasbediening, samen met geavanceerde plausibiliteitscontrole (fout/fout) voor de veiligheid.

Gratis, eenvoudig te installeren firmware-upgrades verbeteren de systeemmogelijkheden verder (bijv. nieuwe strategieën, triggerpatronen, CAN-datastromen).

De EMU Black heeft meer ingebouwde waarde dan welke andere aftermarket-ECU dan ook. Het past gemakkelijk bij de functionaliteit van andere stand-alone beheersystemen met meerdere in- en uitgangen. In tegenstelling tot veel andere ECU-systemen heeft de EMU Black een ingebouwde breedband-lambda-ingang (Bosch LSU 4.2- en LSU 4.9-sensoren rechtstreeks aangesloten), MAP-besturingsconnector (4 bar MAP-sensor aan boord), 2 EGT-sonde-ingangen en een ingang voor sluit rechtstreeks een Flex Fuel ethanolgehaltesensor aan. Dit alles zorgt voor meer flexibiliteit, verlaagt de kosten en maakt de noodzaak voor externe of aanvullende signaalconditioneringscontrolesystemen en de bijbehorende bedrading die andere managementsystemen vereisen, overbodig. 



SPECIFICATIE 

Temperatuurbereik AECQ100 GRADE2 (-40 tot +105˚C)
Bescherming tegen omgekeerde batterij     Ja, intern
Werkspanning 6-22V, immuniteit tegen transiënten volgens ISO 7637
Behuizing     IP 60, op maat CNC-gefreesd aluminium
Grootte (mm) en gewicht (g)     150x72x31, 390
Connectoren     1 x 24, 1 x 39 FCI Automotive-connector
PC-communicatie     USB (met pc-clientsoftware), serieel, CAN

 UITGANGEN
Uitgangen van injectoren 6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde
Ontstekingsuitgangen     6 uitgangen 7A (15A piek) (passieve en actieve spoelen ondersteund)
Aux-uitgangen     6 beveiligde uitgangen 5A, lage zijde
Andere uitgangen     Volledige brug tot 7A, te gebruiken als aparte uitgangen of 2 H-bruggen
WBO-verwarmer     Beschermde lage zijde tot 5A
Communicatie     Serieel, CAN-BUS 2.0B


INGANGEN
Analoge ingangen 9 ingangen, resolutie 10Bits, 0-5V (beveiligd)
EGT-ingangen     2 voor K-type thermokoppel
Klopsensor     2 ingangen
Zuurstof sensor     LSU 4.2, LSU 4.9 of smalband
Trigger-ingangen 3 (primair, 2 cams) Hall/VR-software selecteerbaar
VSS     1 (Zaal / VR)
Flexibele brandstofsensor     Ja
Schakel ingangen     3 ingangen, geschakeld naar aarde


SENSOREN
Temperatuur sensoren     IAT, CLT, olietemperatuur, AC-verdampingstemperatuur
Druksensor     MAP, oliedruk, brandstofdruk (door gebruiker gedefinieerd kenmerk), AC-druksensor, tegendruk
Zuurstof sensor LSU 4.2 of 4.9 (ingebouwde controller), smalband, externe WBO-controllers
Snelheid     Voertuigsnelheidssensor (VR/HALL), versnellingssensor (sensor, berekend)


BANKEN
Injectoren     Maximaal 8 HiZ-injectoren (sequentieel)
Injectiehoekregeling     0-720 graden, begin of einde van de injecties
Batterijcompensatie     Door de gebruiker gedefinieerde wizard voor populaire injectoren
Strategieën voeden Op VE gebaseerde snelheidsdichtheid, Alpha N
Luchtvultemp.     Gebaseerd op IAT en CLT
VE tafel 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,1%
Individuele cilinderbekleding Ja
Gefaseerde injectie     Ja
Aanvullende correctie Zuurstofsensorcorrecties, EGT-correctie (per cilinder), BARO, TPS versus MAP, TPS versus RPM, Opwarming, Nitrous, LC, ALS, ASE, Brandstofdruk, Klopsensor
Op lambda gebaseerde real-time correctie Lambda-doeltabel gebruiken
acc. / Vertragingsverrijking Ja


ONTSTEKING
Ontstekingsuitgangen     6 voor passieve en actieve spoelen (software selecteerbaar)
Ondersteunde triggers     N-1, N-2, N-3, N+1, Multitooth, Subaru-triggers, Nissan-trigger, Lotus Elise, Audi-trigger, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler
Ontstekingshoek tafel 2 tafels 16×20 (belasting x RPM), resolutie van 0,5 graden
Per cilindertrim Ja
Verblijftijd batterijcompensatie Gebruikt gedefinieerde, wizard voor populaire spoelen
Vreemde brandcompatibiliteit Toepassing afhankelijk
Aanvullende correctie     CLT, IAT, TPS versus MAP, Nitrous, Stationair, Klopsensor, LC, Pitlimiter, ALS, Flat shift, Timers, Acc. verrijking


KLOPREGELING
Kanalen 2
Resonant frequentiebereik 1-20 kHz, 3e orde AAF
Sampling Ontstekingsgebeurtenis veroorzaakt, klop raam
Acties     Ontstekingsvertraging, brandstofverrijking, dashboardindicatie
 


STATIONAIR CONTROLE
Controlerende type PWM-solenoïden (2,3 draden), drive by wire, stappenmotoren (bi en unipolair), ontstekingsonderbreking, brandstofonderbreking
Controlestrategie Open/dichte lus, ontstekingshoekregeling
VE-correctie     Ja, voor Alpha-N
Correcties AC-koppeling, koelventilator, analoge ingang


BOOST-CONTROLE
Verbeter referentie- en doeltabellen 2 sets 10×10 (TPS versus RPM)
Controlestrategieën Open / gesloten lus (gebaseerd op PID)
Correcties     Uitrusting, VSS, IAT, EGT


DRIVE BY WIRE
Controlestrategie     Geavanceerde 3D PID + statische wrijvingscompensatie
Ondersteunde gaskleppen      Allemaal met DC-motor en stroomvereiste lager dan 6,5A
Wizard voor 28 populaire elektronische gashendels
PPS naar gasklepstandkarakteristiek 3D tafel
BLIP-ondersteuning     Ja
ALS-ondersteuning     Ja


TRACTIECONTROLE
TC-strategie     Delta RPM, versnellingscompensatie
Koppelreductie     Sparkcut met behulp van 3D-tafel (16×20)
Gevoeligheidscontrole     Draaischakelaar met 10 standen


VARIABELE KLEPTIMING
Ondersteunde systemen VVTi, MiVec, VANOS, Dubbele Vanos
Aantal nokkenassen 2
Controlestrategie     Op PID gebaseerde gesloten lus, CAM-hoekdoeltabellen 12×12


FLEX BRANDSTOF
Meting van het ethanolgehalte     Ja
Meting van de brandstoftemperatuur Ja
Tabellen mengen     VE, IGN, Lambda/AFR, Boost, Startbrandstof, ASE, Opwarming
Brandstoftemperatuur PW-correctie     Ja


SPORT
ALS 2 onafhankelijke ALS-instellingen, DBW-ondersteuning
Schakel licht    Per schakellampje
Launch controle Ja
Gear cut Ja (open lus), DBW-blip ondersteund
Bron: Schakelaar, loadcel, CAN
Pitbegrenzer Ja
Rollend anti-lag Ja


MOTORBESCHERMING
Faalveilige waarden voor kritische sensoren Ja
Dashboardindicatie van storingen Ja, door gebruiker gedefinieerd
Motorbescherming tegen te hoge temperaturen     Ja (olie en koelvloeistof), door gebruiker gedefinieerd, toerentallimiet
Bescherming tegen lage oliedruk     Ja, door gebruiker gedefinieerd, uitgeschakeld
Bescherming brandstofdruk Ja, brandstofdosiscompensatie, toerentallimiet, motor uitgeschakeld
Hoge uitlaattemperatuur     Alarm, brandstofafstelling per cilinder, boostlimiet


CAN BUS
CAN-standaard     2.0B 125, 250, 500, 1000 kbps
Ondersteunde CAN-streepjes     ECUMASTER, Motec M800 Set 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM
Ondersteunde OEM CAN-streams BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (AYC-ondersteuning)
 


ANDER
Ongebruikte injectie-uitgangen kunnen als AUX-uitgang worden gebruikt     Ja
Uitgangsfuncties Brandstofpomp, koelvloeistofventilator, parametrische uitgangen, nitreuze regeling, PWM 3D-tabeluitgang, AC-koppeling, hoofdrelais, snelheidsmeter, toerenteller
 
Wachtwoord beveiliging     Ja, 2 niveaus
Timers     Brandstof, ontsteking, boost, timers bestuurd door virtuele uitgangen
Ondersteuning voor seriële dashboards     AIM, RaceTechnologie
Automatisch afstemmen Ja
Ingebouwde triggerscope     Ja
Loggen     Realtime loggen op pc-computer, loggen op externe loggers (serieel / CAN)